1,345 research outputs found

    Flow modifying device

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    A swirler for a gas turbine engine combustor is disclosed for simultaneously controlling combustor flow rate, swirl angle, residence time and fuel-air ratio to provide three regimes of operation. A first regime is provided in which fuel-air ratio is less than stoichiometric, NOx is produced at one level, and combustor flow rate is high. In a second regime, fuel-air ratio is nearly stoichiometric, NOx production is less than that of the first regime, and combustor flow rate is low. In a third regime, used for example at highoff, fuel-air ratio is greater than stoichiometric and the combustor flow rate is less than in either of the other regimes

    Test results and facility description for a 40-kilowatt stirling engine

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    A 40 kilowatt Stirling engine, its test support facilities, and the experimental procedures used for these tests are described. Operating experience with the engine is discussed, and some initial test results are presente

    The Determination of Potassium as Triple Nitrites

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    Cuttica,1 Bulli and Fernandes,2 have reported the use of the triple nitrite compound, K2PbCo(NO2)6 as a sensitive test for the qualitative detection of potassium. They report a sensitivity of 1 part potassium in 10,000 parts water

    Postoperative Befunde an der Wirbelsäule

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    Zusammenfassung: Die postoperative Bildgebung wird klassischerweise herangezogen zur Dokumentation der korrekten Implantatlage oder um Komplikationen auszuschließen, wenn der Patient postoperativ weiterhin Beschwerden angibt. In Abhängigkeit von der Fragestellung können verschiedene Modalitäten verwendet werden - alle mit Vor- und Nachteilen. Die konventionelle Röntgenuntersuchung wird zur Dokumentation der Implantatlage, Beurteilung der Stabilität oder im Follow-up zur Frage der Instabilität oder einer Implantatfraktur verwendet, wogegen Weichteilveränderungen nicht komplett beurteilt werden können. Neben diesen Indikationen wird eine Bildgebung bei persistierenden Beschwerden (meist Schmerzen) des Patienten veranlasst. Residuelles oder rezidiviertes Bandscheibengewebe, ein Hämatom oder eine Entzündung können am besten mit der MRT beurteilt werden. Die MRT sollte unmittelbar postoperativ durchgeführt werden, um eine physiologische Granulation im Zugangsgebiet von entzündlichen Veränderungen unterscheiden zu können. Oft kann die Bildgebung allein dies nicht unterscheiden, daher ist die Bildgebung nur ein weiteres Puzzelstück. Die Computertomographie ist die Modalität der Wahl zur Beurteilung von Knochen und eine Ergänzung bei neuen Verfahren wie der bildgestützten Kypho- oder Vertebroplasti

    Entzündliche Erkrankungen der Wirbelsäule und des Myelons

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    Zusammenfassung: Entzündliche Erkrankungen der Wirbelsäule und des Myelons haben vielfältige Ursachen. Mit Ausnahme der degenerativ bedingten entzündlichen Veränderungen der Wirbelsäule selbst sind bakteriell, viral oder autoimmun vermittelte Entzündungen eher selten. Letztere sind klinisch und bildgebend auch schwer zu evaluieren, können aber wichtige Ursachen für Schmerzen und funktionelle Störungen sein. Dies gilt besonders, wenn sie unbehandelt bleiben. Bei schweren Krankheitsverläufen wie der Spondylodiszitis oder der rheumatoiden Arthritis kann es zu ernsten neurologischen Ausfällen kommen, v.a. bei fortschreitender intraspinaler Beteiligung. Entzündungen des Myelons selbst können durch konventionelle Röntgenuntersuchungen nicht und mit der Computertomographie nur selten festgestellt werden. Hier ist die Magnetresonanztomographie das bildgebende Verfahren der ersten Wahl, um Veränderungen des Myelons frühzeitig und differenziert zu beurteile

    Balloon dilatation and stenting for aortic coarctation: a systematic review and meta-analysis

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    Background—There is no systematic assessment of available evidence on effectiveness and comparative effectiveness of balloon dilatation and stenting for aortic coarctation. Methods and Results—We systematically searched 4 online databases to identify and select relevant studies of balloon dilatation and stenting for aortic coarctation based on a priori criteria (PROSPERO 2014:CRD42014014418). We quantitatively synthesized results for each intervention from single-arm studies and obtained pooled estimates for relative effectiveness from pairwise and network meta-analysis of comparative studies. Our primary analysis included 15 stenting (423 participants) and 12 balloon dilatation studies (361 participants), including patients ≥10 years of age. Post-treatment blood pressure gradient reduction to ≤20 and ≤10 mm Hg was achieved in 89.5% (95% confidence interval, 83.7–95.3) and 66.5% (44.1–88.9%) of patients undergoing balloon dilatation, and in 99.5% (97.5–100.0%) and 93.8% (88.5–99.1%) of patients undergoing stenting, respectively. Odds of achieving ≤20 mm Hg were lower with balloon dilatation as compared with stenting (odds ratio, 0.105 [0.010–0.886]). Thirty-day survival rates were comparable. Numerically more patients undergoing balloon dilatation experienced severe complications during admission (6.4% [2.6–10.2%]) compared with stenting (2.6% [0.5–4.7%]). This was supported by meta-analysis of head-to-head studies (odds ratio, 9.617 [2.654–34.845]) and network meta-analysis (odds ratio, 16.23, 95% credible interval: 4.27–62.77) in a secondary analysis in patients ≥1 month of age, including 57 stenting (3397 participants) and 62 balloon dilatation studies (4331 participants). Conclusions—Despite the limitations of the evidence base consisting predominantly of single-arm studies, our review indicates that stenting achieves superior immediate relief of a relevant pressure gradient compared with balloon dilatation
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